نظر از: حمیدرضا [بازدید کننده]

حمیدرضا

سلام
من دنبال مطلبی پیرامون «نذر گدایی» بودم که دیدم شما در سال 96 مطلبی در این باره گذاشته بودید،
با توجه به بررسی های که در خصوص خاندان پدری انجام دادم، متوجه شدم که این نذر گویا از ازمنه قدیم برقرار بوده. به طوری که حدود 300 سال پیش (حالا کمتر بیشتر) جد پدری ما نذر کرده بود که اگر پسرش زنده بماند هر ساله در ایام خاصی او را به گدایی در منازل روستا ببرد، حالا از قضا خدا به او یک پسر دو قلو داده بود و او هم در زمان خاصی از سال، یکی را گدا می کرد و دیگری هم هر چه او جمع کرده بود را از او می گرفت و به خانواده مستمند روستا توزیع می کرد.
می خواستم بدانم آیا شما منبعی یا اطلاعات بیشتری در خصوص تاریخچه یا جایگاه چنین نذری در ایران سراغ دارید؟
با سپاس

1399/02/02 @ 18:11

پاسخ از: . . . ماریا . . . [عضو] 

سلام . خیر اطلاعی از پیشینه جایگاه این نذر ندارم. اما بهتون پیشنهاد می کنم وقتتون رو صرف کار بهتری بکنید. پیشینه و جایگاه کار بیهوده و خارج از عرف و شرع چه تاثیری روی زندگی شما میذاره؟!

1399/02/14 @ 18:32


فرم در حال بارگذاری ...

 
"هوالمحبوب"
فقط یک قلم می تواند تمام تراوشات ذهن آدمی را به نمایش بگذارد . . . من جوهر قلمم را خرج اینجا می کنم باشد که رستگار شوم :) ***************************************** آمدم برای نام و نان بنویسم . . . دیدم قلم پاکتر و با ارزش تر از آن است که به نان و نام فروخته شود . ”از نان به قلم رسیدم ، شدم از نون تا قلم" ***************************************** " کپی برداری بدون اجازه نویسنده و ذکر منبع جایز نیست !" **************************************** ((توضیحات: به غیر از دست خط، همه ی نوشته های این وبلاگ متعلق به نویسنده وبلاگ می باشد. در صورت ثبت متنی نام نویسنده حتما قید خواهد شد.)) *********************************** ارتباط با من: aznoon.ta.ghalam@gmail.com
دربِ دیگرِ وبلاگ
شمارنده